KuntaPron asiakastyytyväisyys

KuntaProssa mittaamme Asiakkaidemme tyytyväisyyttä liittyen KuntaPron tuotteisiin ja palveluihin kahdesti vuodessa. Käymme tuloksia läpi niin sisäisesti KuntaProssa kuin yhdessä Asiakkaan kanssa erilaisissa palvelutuotannon kehityskeskusteluissa.

Vuoden 2017 toinen asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin asiakkaille marraskuussa 2017 ja tulokset saimme selville joulukuussa 2017. Vastauksia saimme yli 1400 kpl, joten suuri kiitos kaikille vastanneille!

Kaikkien yhteystietonsa jättäneiden kesken arvoimme 1 kpl Samsungin Gear Fit 2 Pro –älykellon, joka meni Jaana R:lle Lammille. Lisäksi arvoimme 10 kpl elokuvalippuja, jotka menivät kaksi kappalein Kaisa P:lle Hämeenlinnaan, Juha L:lle Poriin, Christinalle D:lle Tuusulaan, Elina M-S:lle Lammille ja Tarja V:lle Janakkalaan. Palkinnot on postitettu, onnea kaikille arvonnassa voittaneille!

 

Tavoitteena jatkuva kehittyminen

KuntaPron palvelut koetaan hyödylliseksi ja tarpeelliseksi, joten Asiakkaamme suosittelisivat palveluitamme kollegalleen arvosanalla 7,1 (asteikko 1-10). Olemme tyytyväisiä siihen, että arvosana on kyselystä toiseen kasvanut tasaisesti. Vastaajat kokevat KuntaPron henkilökunnan olevan ystävällistä ja palvelualtista (3,8/5), KuntaPron palvelujen olevan laadukkaita (3,7/5) sekä voivansa luottavaa saamiensa tietojen oikeellisuuteen (3,7/5).

Klikkaa kuvaa suurentaaksesi sen.

Lisäsimme viimeisimpään kyselyyn kysymyksen ”Kuvaile KuntaProta kolmella sanalla”. Erityisen iloisena voimme kertoa, että kolme eniten KuntaProta kuvailevaa sanaa olivat ”luotettava”, ”toimiva” ja ”nopea”. ”Luotettava”-sana listattiin yhteensä 72 kertaa, ”toimiva” 56 kertaa ja ”nopea” 38 kertaa. Iso kiitos tästä luottamuksesta Asiakkaillemme!

Parannettavaa toki aina löytyy, joten aiommekin keskittyä varsinkin palveluidemme kehittämiseen. Erillisten projektien läpiviemiseen olemme panostaneet siten, että viime vuoden puolella KuntaProssa aloitti uusi projektipäällikkö. Nyt projektijohtajan alaisuudessa onkin jo viisi projektipäällikköä viemässä asiakkaidemme kanssa uusia hankkeita eteenpäin.

Kyselyssä toivottiin suoria puhelinnumeroita asiakkaidemme yhteyshenkilöille. KuntaProssa toimii eTiski, joka ottaa kaikki palvelupyynnöt vastaan. eTiski vastaanottaa ja kirjaa tilauksia, häiriöilmoituksia sekä neuvontapyyntöjä usean eri toimialan osalta. Kun asiakas ottaa yhteyttä eTiskin kautta, saamme asian nopeammin ratkaistua, kun asiakkaan historiatieto on selvillä. Esimerkiksi mahdollisissa sairaustilanteissa tuo tieto jää yksittäisen työntekijän taakse. Voimme siis auttaa paremmin ja nopeammin, kun asiakkaidemme palvelupyynnöt säilytetään yhdessä paikassa. Samalla saamme vapautettua asiantuntijoidemme aikaa varsinaiseen asiantuntijatyöhön.

Yksi selkeä kehityskohde keväällä 2018 on, kun otamme käyttöön Asiakkaan sähköisen työpöydän, Wäylän. Tämä sähköinen työpöytä tulee parantamaan asiakasviestintää ja tiedonjakoa KuntaPron ja Asiakkaan kesken. Tulemme tiedottamaan Asiakkaitamme asiasta projektin edetessä.

Kiitos kaikille Asiakkaillemme arvokkaista mielipiteistänne ja toivottavasti vastaatte taas sankoin joukoin seuraavaan, kevään 2018 kyselyyn!