Lounasmaksamista uudella tavalla

KuntaPro on kilpailuttanut lounasmaksamisen sähköisen järjestelmän. Toimittajaksi valittiin Eazybreak, joka on yksi alan edelläkävijöitä Suomessa.

 

Lounaan maksamiseen on nyt KuntaPron kautta tarjolla käyttäjäystävällinen sähköinen järjestelmä, joka myös helpottaa tapahtumien ilmoitusprosessia palkkahallintoon.
– Voi sanoa, että Eazybreak on palvelun kanssa liikkeellä etunojassa, sillä kyseessä on viimeisintä teknologiaa hyödyntävä järjestelmä, sanovat yrityksen toimitusjohtaja Antti Känsälä ja myyntijohtaja Kai Friman.
Eazybreakin toimialaa ovat kaikki seteleillä toteutettavat työsuhde-edut eli lounas-, liikunta- ja kulttuuri- sekä työmatkaedut. Eazybreakin järjestelmä sopii isoihin organisaatioihin, joissa työskentelee vähintään 500 ihmistä. Suomen kolmanneksi suurin alan yritys on panostanut erityisesti julkisiin organisaatioihin; yritykseltä löytyy valmius ja osaamista vastata niiden erityisvaatimuksiin. Tällaisia vaatimuksia on esimerkiksi päiväkodeissa tai kouluissa, joissa lounas voi olla hinnoiteltu valvontavuorojen mukaan.
Sähköinen järjestelmä palvelee ja hyödyttää kaikkia osapuolia. Hallinnossa turhat prosessit poistuvat ja manuaalinen työ vähenee automatiikan ansiosta. Käyttäjä puolestaan voi unohtaa paperiset setelit ja käyttää maksamiseen kännykkää.

 

Helppo ottaa käyttöön

Järjestelmän käyttöönotto on yksinkertaista. Työnantaja rekisteröityy verkossa järjestelmän käyttäjäksi. Omassa profiilissa määritellään seteliasetukset, kuten käyttöoikeudet ja lounashinnat tai määritellään erilaisia henkilöryhmiä. Työntekijät tuodaan järjestelmään esimerkiksi Excelin tai integraation kautta, riippuen käyttäjien määrästä. Tämän jälkeen toiminto aktivoidaan käyttöön jokaisen omasta sähköpostista linkin kautta.
Työnantaja voi valita lounassetelimallin, jolloin lounaan voi nauttia kaikissa verkoston ravintoloissa. Kunnissa yleisin malli on sopimusruokailumalli, jolloin sopimus tehdään oman henkilöstöravintolan palveluntuottajan kanssa.
– Järjestelmä seuraa käyttöä reaaliaikaisesti. Jokainen voi tarkistaa tiliotteeltaan tilanteen. Ylimääräistä  saldoa ei kerry, vaan tilanne nollataan aina kerran kuukaudessa, Friman kertoo.
Itse seteli on sähköinen mobiiliseteli ja se tilataan maksutta joko Eazybreak-sovelluksen kautta tai tekstiviestillä. Kaikista toiminnoista jää aina jälki, joka voidaan tarkistaa jälkeenpäin ja esimiehet saavat tarvittaessa käyttöönsä seurantaraportin.
Maksaessa näytetään koodia kassalle kännykän näytöltä. Isommissa lounaspaikoissa saattaa olla Eazybreak-asiakkaille oma maksupääte nopeuttamassa asiointia. Laskutus työnantajalle tapahtuu kaksi kertaa kuukaudessa ja tilitykset ravintoloille kerran viikossa.

 

Käyttäjien määrä kovassa kasvussa

Eazybreak-käyttäjien määrä hätyyttelee lähiaikoina sataatuhatta. Palveluntarjoajia eli lounaspaikkoja, joissa järjestelmä toimii, on noin neljätuhatta kappaletta. Viimeisimpiä asiakkaita Eazybreakilla on muun muassa Yleisradio, ja Suomen kymmenestä suurimmasta työnantajasta puolet on Eazybreakin asiakkaina, joukossa esimerkiksi HUS ja Kela.
– Myös me haluamme tarjota asiakkaillemme modernia lounasmaksamisen palvelua, joka tuo lisäarvona helppokäyttöisyyttä ja sujuvuutta hallintoon. Jatkossa toimintoja voi laajentaa liikunta- ja kulttuuriseteleihin, jos tarvetta tulee, sanoo KuntaPron palvelujohtaja Ari Räsänen.

 

Kiinnostuitko?

Kysy lisää, KuntaPron palvelujohtaja Ari Räsänen puh. 050 501 7562, ari.rasanen@kuntapro.fi tai henkilöstöasiantuntija Sirkka Hulkko puh. 050 341 4602, sirkka.hulkko@kuntapro.fi