Osallistu Kunta365-­webinaari­sarjaamme:

OSA 1: MA 17.12.2018 klo 13-13.30: Mikä on Kunta365 ja käyttäjäkokemus Hyvinkäältä? Osallistu webinaariin!

OSA 2: TO 14.3.2019 klo 10-10.30: Kunta365:n käyttökohteet esimerkkien avulla. Osallistu webinaariin!

Osa 3: TI 4.6.2019 klo 10-10.30: Kunta365 yhdistettynä kunnan laajempaan toiminnanohjaukseen. Osallistu webinaariin!

Kunta365

Kunta365 – Kuntapalveluiden sydän

Kuntalainen haluaa hoitaa asiansa kunnan kanssa silloin, kun hänellä on aikaa. Kunnan tulisi tänä päivänä olla avoinna asukkailleen 24/7. Kunta365-palvelu mahdollistaa kuntalaisen ja kunnan vuorovaikutuksen sähköisin automaattisin prosessein missä vain, milloin vain.

Kunta365 sisältää kuntalaisen kunnaltaan vaatimat toiminnot: vuorovaikutuksen kunnan kanssa, osallistumisen mahdollisuuden, kunnan toimintojen läpinäkyvyyden ja nopean tiedonkulun.

Mikä on Kunta365?

Kuntalainen voi hoitaa kunnan nettisivuilla sijaitsevalla Kunta365:n avulla kaikki palautteensa, mielipiteensä, hakemuksensa ja varauksensa. Palvelu siten yhdistää kunnan ja kuntalaisen sekä kokoaa kaikki kuntalaisen asiat kootusti samaan paikkaan. Tunnistautuminen Suomi.fi -palvelulla mahdollistaa kuntalaisen tunnistautumisen ja tietosuojan toteutumisen. Kunta365 on tehty Microsoft Dynamic 365 -alustan pohjalle täysin kunta-alalle räätälöitynä.

Asiointi:

  • kuntalaisen sähköinen asiointi, esim. hakemukset ja luvat
  • tilavaraukset
  • ajanvaraukset
  • palaute
  • aloitteet
  • kuulemiset

 Osallistuminen:

  • osallistava budjetointi
  • kuntalaisen kuuleminen ja vuorovaikutus (palautteet, mielipiteet, äänestämiset, ehdotukset, viat, ongelmat)
  • ideat ja avoin valmistelu
  • kylä- tai kaupunginosademokratia

Elinvoiman vahvistaminen:

  • yritysyhteistyö ja esim. yritysrekisteri
  • sidosryhmien hallinta
  • hankkeet ja projektit
  • viestintä ja markkinointi
  • monipuoliset palautetyökalut
  • sosiaalisen median kuuntelu ja osallistuminen

Toiminnan johtaminen

  • Asiakkaiden kanssa tapahtuvan työn hallinta, myös kentällä tapahtuvan työn ohjaus
  • Asioinnin, palvelun ja toiminnan raportit

Tietopankki kunnasta

  • perustiedot kunnasta
  • tapahtumat
  • projekti- ja ajankohtaistieto

Miten Kunta365 ohjaa kunnan toimintaa?

Kunta pystyy suoraviivaistamaan prosessejaan, kun Kunta365 ohjaa kuntalaisten ilmoitukset suoraan oikealle asiakaspalvelijalle, tai jopa suoraan kentälle ilman asiakaspalvelijan välikäsiä. Täten kunnan valvonta myös kenttätyön kannalta helpottuu. Kuntalaisten asiat eivät jää kenenkään sähköpostiin tai työpöydälle esim. sairaustapauksissa, kun Kunta365 hallinoi niitä järjestelmässä hallitusti. Kunta ei myöskään tarvitse erillistä robotisaatiota, kun Kunta365-palvelu itsessään sisältää jo automatisoidun prosessien ohjauksen.

Kun Kunta365 kytketään yhteen kunnan talous- ja henkilöstöhallinnon kanssa, pystytään kuntaa johtamaan tiedolla. Palvelupyyntö voidaan siten suorittaa lopppuun samassa paikassa esim. kuntalaisen ilmoituksesta laskutukseen saakka.

Kunta365 toimii myös kunnan sisäisenä toiminnanohjauksen mahdollistajana. Kunnan omat toiminnot, kuten esim. henkilöstön palvelupyynnöt, tilaukset, ICT-asiat ja tilavaraukset voidaan hallinnoida samassa paikassa.

Kunta365 koostuu erilaisista moduuleista, joita voi ottaa käyttöon kunnan tarpeen mukaan. Kun Kunta365 on yhdistetty kunnan talous- ja henkilöstöhallintoon, päästään kunnan toiminnanohjauksen ytimeen.

 

Tiedätkö, mitä kunnastasi puhutaan sosiaalisessa mediassa?

Kuntalaiset ovat sosiaalisessa mediassa aktiivisia ja kertovat siellä myös oman kuntansa asioista ja palveluista. Informaatiota tulee paljon ja tätä on vaikea hallinnoida. Kunta365:n Sosiaalisen median kuuntelu -moduulissa pystytään seuraamaan, mitä keskustelua kunnasta käydään. Seuraamalla erilaisia tunnisteita ja tekemällä erilaisia luokituksia pystytään valvomaan yhdessä paikassa, mihin asioihin ja keskusteluihin tulee reagoida.

Esimerkki, miten Kunta365 toimii

Olet lähdössä töihin, mutta puu on kaatunut keskelle ajotietä, etkä pääse etenemään. Menet puhelimella kunnan kotisivuille ja lähetät sähköisen asioinnin kautta palvelupyynnön kuntaan, joka ohjautuu työnkulun kautta suoraan määrätylle kunnan työntekijälle tai alihankkijalle, joka asiasta vastaa. Metsuri tulee kaatamaan puun ja kuittaa Kunta365-palveluun työn suoritetuksi. Kuntalainen saa tiedon asian hoitamisesta ja kunta pystyy hallinnoimaan kokonaisuutta. Jos Kunta365 on yhdistetty myös kunnan taloushallintoon esim. Kuntax Talous, saadaan kaikki asiasta syntyvät kustannukset kohdistettua automaattisesti oikealle toiminnolle tai kustannuspaikalle.

Katso esimerkki, miten rikkinäinen keinu tulee korjattua Kunta365-palvelun kautta

Tutustu Asiakkaan kanssa yhdessä kehiteltyihin Kunta365-ratkaisuihin:

 

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä?

Jarmo Siivari
Asiakkuuspäällikkö
050 408 4445
jarmo.siivari(@)kuntapro.fi